[verzia pre mobil]
TK KBS

Dnes je sobota 04. 05. 2024   Meniny má Florián      Pošlite tip TK KBS [RSS][Email][Mobile][Twitter][Instagram][Threads][Facebook] Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  máj  >>
poutstštpisone
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy
Podcast:
Google|Apple|Spotify

  Sekretariát KBS
Konferencie KBS
Synoda
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež František
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity
Ranné homílie

Prečo sú v podnikateľskom prostredí dôležité čnosti? O tom bude webinár
P:3, 31. 03. 2023 11:05, DOM

Bratislava 31. marca (TK KBS) Portál nm.sk v spolupráci s Ekonomikou spoločenstva a Komunitným a podnikateľským centrom Francis & Friends pripravuje online webinár s talianskym ekonómom, profesorom a publicistom Luiginom Brunim. Podujatie bude spojené s prezentáciou jeho knihy Hľadanie hodnôt: Desať slov pre život a podnikanie. O hodnotovej dezorientácii, jej prejavoch na pôde biznisu, o potrebe čností i o tom, ako by mala vyzerať dobrá firma a skutočné líderstvo, budeme hovoriť v sobotu 1. apríla. Účasť je bezplatná, simultánne tlmočenie je zabezpečené.

Kríza hodnôt preniká do všetkých sfér nášho života. Dotýka sa nášho rodinného, duchovného či pracovného prostredia a jej dosahy pociťuje celá spoločnosť. Potreba nachádzania nových hodnôt, o ktoré by sme sa mohli oprieť, sa preto stáva stále naliehavejšou.

Luigino Bruni predstavuje uprostred mnohých ekonomických neistôt jasnú ideu návratu k čnostiam, a to predovšetkým v prostredí biznisu. „Bruni hovorí o čnostiach ako o „starých“ pojmoch, ktoré je potrebné oživiť a dať im nový rozmer, vsadiť ich do súčasnosti. Čnosti sa podľa mnohých nehodia do biznisu, no skutočný význam biznisu – ktorý má vytvárať dobro – sa bez nich kompletne vytráca a znehodnocuje spoločnosť. Bruni preto ponúka nový pohľad a hľadá nové hodnoty či vlastnosti, ktoré aj firma, aj spoločnosť potrebujú,“ hovorí projektová manažérka a spoluorganizátorka podujatia Mária Čalfová.

S uznávaným ekonómom budeme diskutovať napríklad aj o tom, prečo sa mnohé veľké korporácie a firmy často snažia „kúpiť si duše“ svojich zamestnancov, prečo by sa mali, naopak, usilovať vážiť si ich voľný čas a ako môže budovanie čností pomôcť firmám v období kríz. Príležitosť položiť hosťovi otázky budú mať aj diváci, a to prostredníctvom aplikácie Slido. „Téma webinára už zo svojej podstaty môže osloviť predovšetkým ľudí z prostredia biznisu – podnikateľov, manažérov a ďalších. Veríme však, že zachytí pozornosť aj laickej verejnosti, keďže sa dotýka dôležitých oblastí firemnej kultúry a pracovných vzťahov, ktoré sú súčasťou života mnohých obyčajných pracujúcich ľudí,“ dodáva šéfredaktor portálu nm.sk Ján Heriban.

Kto je Luigino Bruni?

Luigino Bruni je talianska osobnosť, v ktorej sa stretáva niekoľko zaujímavých oblastí života. Je ekonóm, historik ekonomického myslenia s osobitným zameraním na občiansku a sociálnu ekonómiu. Zastáva tiež funkciu profesora politickej ekonómie na Univerzite LUMSA v Ríme, kde koordinuje doktorandské štúdium občianskej ekonómie. Profesor Bruni pôsobí aj ako konzultant Dikastéria pre laikov, rodinu a život, publicista talianského denníka Avvenire a výkonný riaditeľ iniciatívy Františkova ekonomika.

O svoje skúsenosti sa delí ako konzultant s rôznymi odbornými skupinami, vedeckými fórami, spoločenstvami a komunitami. Napokon je aj predsedom Školy občianskej ekonómie a autorom mnohých odborných prác a kníh. V slovenčine vyšla jeho kniha Cena nezištnosti (Veda, 2013) a v našom vydavateľstve kniha Hľadanie hodnôt: Desať slov pre život a podnikanie (2023).

Kniha Luigina Bruniho sa vracia k duchovnému a občianskemu dedičstvu, ktoré sa vytráca, priam zavrhuje. Slová ako miernosť, vernosť, veľkodušnosť, súcit či pokora vyjadrujú čnosti, ktoré presahujú ekonomické hodnoty. Ukazuje sa, že sú podstatné pre plný ľudský rozkvet. Pritom nejde o nostalgickú aktivitu: nanovo ich objaviť znamená dosiahnuť najmä to, aby pôvodné slová vyjadrovali nové veci, a obnoviť ich tak, aby držali krok s duchom doby a boli pre ňu prínosom. Aj veľká firemná kultúra totiž potrebuje kyslík týchto čností, a sama ho nie je schopná vytvárať.

TK KBS informoval Ján Heriban



( TK KBS, jhe, ml; pz ) 20230331045   |   Upozorniť na chybu v správe |

[naspäť]