Bratislava 12. mája (TK KBS) Slovenský skauting spustil svoju novú vizuálnu identitu. Tento moment je výsledkom úsilia mnohých ľudí a grantu Messengers of Peace. Za logom stojí marketingová agentúra Kreativ Gang
Zjednotením vizuálnej komunikácie v organizácii plní Slovenský skauting svoj strategický plán. Zároveň chce posilniť povedomie o skautingu na Slovensku a dať skautským jednotkám k dispozícii materiály a pomôcky, ktoré im pomôžu prezentovať skauting s istou jednotnou líniou platnou pre celú organizáciu. Identita sa tiež prenesie do digitálnej éry, nakoľko bola vytvorená pred štrnástimi rokmi.
Snahy o oživenie skautskej vizuálnej identity považuje za krok vpred aj Náčelník Slovenského skautingu Ján Mitrík, ktorý dodáva: „Naša nová vizuálna identita prináša v modernom štýle skautské hodnoty priateľstva, obetavosti a odhodlania. Chceme, aby ešte viac mladých na Slovensku mohli objaviť svoje talenty, zažiariť a byť pripravení na život vďaka skautingu.“
Nové logo, ale skautský znak ostáva
Naše nové logo je tvorené symbolom ľalie a slovnou značkou Slovenský skauting. Symbolike ľalie ostali v skautingu verní aj v novej verzii loga Slovenského skautingu nakoľko v sebe nesie odkaz Lorda Baden-Powella, zakladateľa skautingu, ktorý si ju vybral ako symbol pre skautov. Ľalia „fleur-de-lis“ pôvodne označovala na starých mapách sever a ukazovala tak správnu cestu.
Symbol ľalie v logu Slovenského skautingu je zjednodušený na minimalistickejšiu ikonu. Je založený na silných oblúkových líniách v tmavomodrej farbe, pričom výplň tvorí modrá a žltá farba, ktoré odkazujú na farebnosť v skautskom znaku. Tieto farby zároveň podčiarkujú veselosť a chuť do života skautov a skautiek spolu so stálosťou a dôveryhodnosťou skautského hnutia s vyše stodesaťročnou tradíciou. Hoci už skauting existuje takú dlhú dobu, chceme v každej dobe kráčať s dobou. Proces tvorby samotného loga trval od apríla 2022 do novembra 2022.
Logo je jedným z kúskov skladačky
Okrem nového loga boli pre Slovenský skauting vyvinuté aj iné prvky vizuálnej komunikácie, ktoré spolu vytvárajú jeho aktuálny, svieži a dynamický obraz. Naša nová vizuálna identita bola inšpirovaná „Malým princom,“ ktorý je rozprávkou pre deti a zároveň životnou inšpiráciou pre dospelých. Oživenie značky skautingu prichádza aj s novým sloganom, claimom, Slovenského skautingu – „Pripravení žiť!“ Naša nová vizuálna identita sa už dostala aj na pulty Scoutshopu, kde sme si v praxi vyskúšali prácu s novými vizuálmi.
Zdroj: Slovenský skauting, Katarína Mitríková