[verzia pre mobil]
TK KBS

Dnes je štvrtok 26. 12. 2024   Meniny má 2. sviatok vianočný; Štefan      Pošlite tip TK KBS [RSS][Email][Mobile][Twitter][Instagram][Threads][Facebook] Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  december  >>
poutstštpisone
       1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy
Podcast:
Google|Apple|Spotify

  Sekretariát KBS
Konferencie KBS
Synoda
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež František
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity
Ranné homílie

Nárast predaja Biblie poukazuje na kultúrny posun, záujem je medzi mladými
P:3, 10. 12. 2024 12:48, ZAH



Foto: Pexels.com


USA 10. decembra (TK KBS) Zatiaľ čo celkový predaj tlačených kníh v USA v roku 2024 vzrástol o 1 %, predaj Biblie významne prevyšuje tento trend s nárastom o 22 % v porovnaní s rokom 2023. Podľa údajov BookScan sa do októbra predalo 13,7 milióna výtlačkov Biblie, čo je nárast z 9,7 milióna v roku 2019. Tento nárast naznačuje zaujímavý trend, najmä medzi mladšími generáciami.  

Hľadanie zmyslu v neistých časoch

Amy Simpsonová z vydavateľstva Tyndale House Publishers pripisuje tento nárast rastúcemu záujmu Generácie Z a študentov na univerzitách.

Podľa nej táto generácia hľadá niečo, čo je „pevnejšie a spoľahlivejšie“. Správa State of the Bible 2023 potvrdila, že 44 % z generácie Z vyjadrilo zvedavosť o Ježišovi a o kresťanskej Biblii. Tento trend sa prenáša aj do roku 2024 a poukazuje na existenciálne otázky v čase globálnych neistôt. Mnohí Američania hľadajú útechu a trvalú múdrosť v strese zo súčasného sveta.  

Vplyv médií a verejných osobností

Podporu záujmu o Bibliu majú aj sociálne siete ako TikTok a YouTube, kde viacerí influenceri autenticky zdieľajú svoje náboženské presvedčenia.

Navyše, známe osobnosti, vrátane bývalého prezidenta Donalda Trumpa, ktorý Bibliu označil za svoju „najobľúbenejšiu knihu“, prispievajú k širším diskusiám o viere a náboženskom živote. Hoci samotné čísla naznačujú obnovený záujem o Bibliu, odborníci varujú, že samotný nákup Biblie nemusí nutne znamenať jej aktívne čítanie či integráciu jej posolstiev do každodenného života.  

Biblia tak naďalej ostáva najpredávanejšou knihou na svete, pričom jej tematická hĺbka a význam oslovujú mnohé kultúry a generácie. Aj keď niektorí vidia v súčasnom náraste predaja znak kultúrneho oživenia, iní to považujú skôr za dočasnú odpoveď na súčasnú neistotu. Tak či onak, Biblia naďalej zohráva významnú rolu v hľadaní zmyslu a nádeje v turbulentnom svete.  

Zdroj: Zenit
Spracoval: M. Lipiak



( TK KBS, ze, ml; pz ) 20241210095   |   Upozorniť na chybu v správe |

[naspäť]